Köpvillkor
Om du beställer NitFree från oss innebär det att du accepterar våra försäljningsvillkor. Pris och villkor gäller för beställningar från Sverige, Norge, Danmark, Finalnd, och Island till vår webbutik i Sverige.
Orderbekräftelse
När du skickat iväg din beställning får du en orderbekräftelse. När vi skickar din beställning får du en orderbekräftelse.
Pris
Priset på NitFree inkluderar moms på 25 % och emballage. Vi bjuder på frakten. Vid kreditkortsköp tillkommer inga avgifter. Väljer du att beställa NitFree mot faktura tillkommer en faktureringsavgift på 21 SEK.
Leveranstid
För att du ska få NitFree nästföljande dag behöver vi din beställning före kl 15.00 måndag - torsdag. Om du beställer NitFree fredag-söndag, behöver vi din order före kl 10.00 på söndagen för att du ska få kammen på måndagen.
Beställningar på röda helgdagar behandlas närmaste efterföljande helgfria dag. NitFree skickas med A-post och delas ut av Posten på helgfria vardagar.
LusFri ansvarar inte för leveransförseningar som uppstår på grund av förseningar från våra leverantörer eller Posten. Vi reserverar oss mot eventuell slutförsäljning.
Fakturabetalning
Vi samarbetar med Klarna www.klarna.se när det gäller beställningar mot faktura. Vid fakturaköp tillkommer en faktureringsavgift om 21 SEK inklusive moms. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med lagstadgat belopp, för närvarande 50 kr, samt dröjsmålsränta med 8% + gällande referensränta.
Vi skickar endast NitFree mot faktura till din folkbokförda adress och endast till personer som uppger korrekta och fullständiga personuppgifter. Vi förbehåller oss rätten att godkänna beställningen.
Betalning med kredit- eller betalkort
Vi samarbetar med DIBS Payment Services AB www.dibs.se när det gäller beställningar med kreditkort eller betalkort. Så fort vi noterat din betalning (sker inom några minuter från det att du fyllt i kortformuläret) skickar vi din order till dig. Skriv ut och spara kvittot som kommer upp på skärmen när transaktionen avslutas.
Vi skickar endast NitFree till din folkbokförda adress och endast till personer som uppger korrekta och fullständiga personuppgifter. Vi förbehåller oss rätten att godkänna beställningen.
Reklamation
Om din NitFree på något sätt är defekt ska du kontakta oss omgående på info@lusfri.nu med en beskrivning av felet. Om vi inte kan lösa problemet får du returnera kammen och får en ny NitFree. Returen ska göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.
Hantering av personuppgifter - Uppdatering av vår integritetspolicy enligt Dataskydsförordningen GDPR
Vi vill uppmärksamma att vi på LusFri Inspagat AB har uppdaterat och ändrat vår integritetspolicy i enighet med Dataskyddsförordningen GDPR som träder kraft den 25/5 -2018.
Informationen du lämnar till oss genom att fylla i orderformuläret kommer bara att användas internt för att hantera och skicka dina beställnignar. De uppgifter som lagras är namn, e-postadress, telefonnummer och postadress. Uppgifterna använder vi i vårt administrativa arbete för att hantera din order och maila faktura.
Inga adressuppgifter eller annat uppgift kommer att säljas till tredje part. LusFri kan komma att använda e-postadress från kundregistret för att göra utskick om NitFree. Genom att acceptera köpvillkoren ger du ditt samtycke till detta. Vill du inte få några utskick är det bara att meddela oss på info@lusfri.nu.
Ångervecka
Om du beställer NitFree från oss har du 14 dagars ångerrätt från det datum du får din orderbekräftelse. Om du ångrar dig måste du lämna ett skriftligt meddelande inom ångerfristen till oss på info@lusfri.nu. Meddelandet ska innehålla fakturanummer, ditt namn och kontaktuppgifter. Du måste skicka tillbaka den oskadade, oanvända varan i obruten förpackning och själv betala returfrakten. Om du inte har betalat fakturan avskriver vi fakturan efter att vi bekräftat att vi tagit emot den returnerade NitFree. Om du betalat fakturan bekräftar vi att vi tagit emot den returnerade NitFree. För att du ska få tillbaka det belopp du betalt för NitFree så snabbt som möjligt ber vi dig uppge ett bankkontonummer där vi kan sätta in pengarna. Glöm inte att ange kontots (din banks) clearingnummer.
LusFri tar inget ansvar för om varan skadas eller kommer bort under returtransporten, och tar ej emot returer som skickas som postförskott.